Volksuniversiteit Leiderdorp

Bestellijst

Geen bestellingen
Cursuscode: TN21

Nederlands / Dutch elementary

Nederlands / Dutch elementary
Cursuscode: TN21

At the start of the course you cannot speak any Dutch. Or you can say and understand  only a few words.

The course focuses on oral communication skills. You ‘ll be taught the basics of Dutch up to the level halfway between A1 and A2 (elementary level).

In order to take this course you must have an active attitude in the classroom: you can’t sit still and be quiet. You must also have an active attitude at home: you have to learn the most common words yourself. In the lessons the teacher will tell you about good internet sites to learn words, simple sentences and grammar.

Learning by doing

In the very first lesson you will be invited to speak Dutch immediately. English will be spoken as little as possible.  You, your fellow students, and all the objects surrounding you in the classroom will be teaching material: you learn to talk about what you see around you and what you can do in the classroom, in the building or nearby places (i.e. in the park, in the shops). 

Dinsdag 6 november 2018
13 lessen van 1,5 uur aanvangstijd 19:00 (klik hier voor de lijst met data en tijden per bijeenkomst)
Prijs: € 188,00
Mw. drs. H.I. (Harriët) Macdaniel
19:00 - 20:30
Locatie: 'De Sterrentuin' (klik hier voor de adres gegevens)
Inschrijving nog open >
drs. H.I. (Harriët) Macdaniel
drs. H.I. (Harriët) Macdaniel
Harriët Macdaniel is na het behalen van haar doctoraal Nederlands gaan werken als beleidsmedewerker bij universiteiten (afdeling onderzoek) en gemeenten (afdeling onderwijs). Na de geboortes van haar drie kinderen werkte ze docent, opleider en ontwikkelaar. Lange tijd was ze verbonden aan de PABO. Sinds vele jaren werkt ze als consultant in de familie-BV van waaruit zij o.a. internationale onderwijsprogramma???s beoordeelde ter verkrijging van miljoenen euro???s EU-subsidie, en verrijkte ze het Nederlandse onderwijs met kwaliteitsinstrumenten. Daartoe bleef ze als docent actief op de werkvloer en gaf ze les aan scholieren (op alle niveaus: van zeer moeilijk lerend tot en met vwo), aan studenten (van vele richtingen binnen het MBO en het HBO), en aan volwassenen met een taalachterstand. De laatste jaren heeft ze zich toegelegd op beleid, didactiek en ontwikkeling van de Inburgering in het algemeen & het leren van Nederlands in het bijzonder. Haar onderwijscredo luidt: FUNCTIONEEL LEREN door DOEN.